Mióta
barátnőm van, elég sokat járogatok plázákba. Nem mondom ezért azt, hogy
teljesen új világ, de mégis egy másik kontinenst sikerült megismernem. A
monoton zene, a próbafülkék, az akciók és a rózsaszín nyulak birodalmát.
Mindenki számára ismerős szerintem az a szituáció, hogy szívünk csücske, nagyon elszomorodott és ennek kompenzálásaként összeül egy kávézóban a legjobb barátnőivel, akiknek szintén nincs jobb dolguk, ha éppen nem a világbékéért szállnak küzdelembe. Miután megitták a kávéjukat, maximálisan felpörögve kitalálják, hogy "nézzünk be a legközelebbi plázába" és "nézzük meg milyen új ruhák vannak". Figyelem, csak nézelődésről volt szó, és a lelki táblán ott áll : MULTI CÉGEKET ETETNI TILOS ! Folytatva plázakerti túrájukat, neveléstől függően különböző állomásokat érinthetnek ( közös fotózás a próbafülkében, ruha próbálás, ruha tapizás, sóvárgás a ruha után ), de én a legfontosabbat szeretném most boncolni, a ruha vásárlást .
Itt muszáj megemlítenünk a klienseket ( akiknél az addiktív tünetek jelentkeznek), hogy javarészt nem saját, vagy az átlaghoz képest nagy keresettel rendelkeznek. Mivel nem érzik annak a súlyát, hogy mennyit költenek, így vásárlásuknak csak a pozitív oldala tud érvényesülni, ami legtöbb esetben egy átmeneti boldogság. A gyengébbik nem (na vajon honnan eredhet a kifejezés ?), könnyebben bombázható és különösebb marketing propagandát nem igénylő, egyetlen szóval megfogható : AKCIÓ , persze ennek vannak szinonimái ( Kiárusítás, XXXX Napok, stb...). Ezzel szemben fajtársaiknál, már a PR guruknak nagy erőfeszítésbe tellik kiválasztani az ideális alakkal rendelkező hölgyet a motorolaj reklámhoz.
A mániákus vásárlás megakadályozása és csökkentése, csak az illető gondolkozásán és lelki erején múlik. Nagy akaraterő kell ahhoz, hogy a megszokott életmóddal felhagyjunk ( mert ugyan miért kell 10 az n.-en cipő, ha egyszerre csak 2 lábunk van ? ). Sajnos a legtöbben kibújnak, és a tudatlan férfinak azt mondják (aki legtöbb esetben be is veszi), hogy nők vagyunk, és ilyenek vagyunk. Ez egy rossz kifogás, de a szerelméért az ember képes kompromisszumokat kötni.
Ennek ellenére, a vásárlás veszélyes dolog, időt és főleg pénzt veszítünk vele. És mi lesz a vége ? Az, hogy nincs vége sohasem ! Már történelmi birodalmak omlottak össze, amik a szükséglet szerinti elosztásra alapoztak. A szükségletnek nincs felső határa, ez szavatolja a MAI RENDSZER fennállását.